ליאור רייזל

יוצרת בצבע ובמילה

אמנות היא נמל הבית שלי, ממנה אני יוצאת למסעות ואליה אני חוזרת, היא הדרך שלי להעביר הלאה, לגעת ולספר על מחוזות אלה באופן החוצה מגבלות של שפה ותרבות. דרך עבודתי כאמנית אני נוגעת בצבע כביטוי למחוזות הסמויים, שכמו נשכחו מדעת אך לא מלב. וביצירתי אני מבקשת להופכם למחוזות גלויים אשר מהדהדים בלב המתבונן ומזכירים.

בהיותי נוודית בין העולמות, אני יודעת שהנופים המופלאים ביותר שחוויתי, סמויים מן העין וגלויים למי שמבקש לראותם. בבואי ליצור, אני מושכת בקצה חוט שהושלך אלי מתוך סדקי התודעה, מן העולם הסמוי, על מנת להורידו לעולם הזה ו”לטוות” ממנו עבודה. מובן שבסטודיו החוט הזה עובר שינוי. העבודה בסטודיו היא התמקדות בצד הגשמי והדחוס, המנסה לתת לקצות החוטים ביטוי חומרי. במהלך השנים העבודות הולכות ונהיות חומריות יותר ויותר, ובד בבד אני מרגישה שאני מדייקת יותר, קרובה עד שוהה בסדק בעודי מערבבת, מפסלת, מציירת. הקשב מתחדד, הראייה מצטללת ויש בי יותר מקום להכיל את המראות ולהעבירם הלאה.

דרכה של ההשראה היא פרועה וחופשיה. לוקחת ניצוץ ומבעירה ממנו שלג.

אני מודה כל יום על הדרך שאני עושה, על שזכיתי בחיים מלאי יצירה הטומנים בחובם גילויים, משמעות וסיפוק עמוק. המבט החיצוני אל העולם והמבט הפנימי אל עומק הנסתר נשזרים, מתערבלים ומאפשרים חוויה של חיות עזה. ההתמסרות מלמדת  אמון וענווה.

בכל פעם שאני מצליחה לזקק בסטודיו אני מרגישה שקילפתי מעצמי עוד קליפה, וזוהי תמצית תפקידי כיוצרת.

באוגוסט 2023 יצא לאור ספר הביכורים שלי “קור ערפל זהוב” ובימים אלה אני כותבת את הספר השני.

ניתן לרכוש ממני:

עבודות בצבע על קנווס

את הספר ” קור ערפל זהוב”

ולהזמין אותי למפגש בו אני מספרת על תהליך היצירה בו הציור והכתיבה מתרחשים בסטודיו ומפרים האחד את השני. במפגש מופיעים גם מוסיקאיות וזמרים המביאים את רוח הספר לבמה.

מירה מגן
קרא עוד
ליאור יקרה, סיימתי לקרוא את ספרך ונפעמתי מהיכולת לתאר את החוויה הקיומית באופן כה עשיר באמצעות אור צבע וצליל. יש משהו כה זך וטהור בטקסט, קשב פנימי עמוק לכל היש המקיף אותנו, חול, עורב, ים ואדם. המכחול הרגיש של נפשך מיטיב לצייר במילים יופי צלול, געגוע, עצב, מסתורין וכמיהה קיומית לאהבה. נראה לי שרק ציירת מחוננת מאד יכולה לכתוב כך. תבורכי על העושר הפנימי העמוק, על היכולת לרגש עד דמעות. תמשיכי לאחוז בחוט הזהב, אל תשמטי אותו. תודה ששלחת לי! שתהיה לך שנה טובה, בריאה וברוכת עשייה. היי בטוב יקרה, באהבה והערכה רבה, מירה.
נעמי קלרמן
קרא עוד
זה ספר שקוראים אותו בלילה. ככה שעייפים ואין הרבה הגנות. הכל נכבה מסביב ולא ברור אם אני המציאות או החלום. הספר ליווה אותי לקראת חלימה וטווה בי חוויות שאין להן זמן ויש בהם הרבה דופי. הלכתי איתכן בדיונות, בשמורה, בשבילי הכפר ( והתעוררתי לקריאתם של יונקי הדבש שקראו לי להציל את גוזלם מפני החתולים..) מכירה את היטב את מלאכת הטוויה - טווה ציורים, חוטים, מילים לספרים. ובעיקר משוטטת לך בין העולמות.
מחכה כבר לספר הבא!
עפרה לויט
קרא עוד
מצאתי דברים שכתבתי יום אחרי שסיימתי לקרוא את הספר. קראתי ספר שנקרא קור ערפל זהוב שכתבה ליאור רייזל היתה לי חוויה רב ממדית. בקריאה זו הסיפור מספר על שתי נשים שעוברות בין ממדים ומצאתי עצמי מרחפת ומתנדפת מהסיפור הנקרא לסיפורים אחרים זו היתה תחושה שליוותה אותי לאורך כל הספר וכשסיימתי לקרוא אותו אמרתי - קיבלתי אישור לרחף בזמן אמת ועכשיו אני אומרת - הרי אינני צריכה אישורים.
סיגל אלוש יעקובי
קרא עוד
את כותבת מדהים, הרגשתי איתך במסעותייך, לגמרי הכנסת אותי לעולמך... שאלתי איתך, התרגשתי איתך, הסתקרנתי איתך וחצי מהזמן- לא הבנתי... אבל הסכמתי לשחרר את הנסיון להבין... וזה ממש עזר להתמגנט לעולם הקסום המפחיד והמרגש שתיארת, שהוא שלך... ואני מניחה שגם... שלה. תודה מקרב לב על שהפגשת אותי שוב איתה. זה הרגיש כל כך חי, אמיתי... ועדיין כל כך לא מובן, בדיוק כמו כשהיתה פה בינינו. כל כך מתגעגעת... עדיין צועדת בעקבותיה, ומרגישה שהיא לצידי... אבל לא נגישה. לרגע הנגשת אותה!
רות גדסי
קרא עוד
ספר מאד מיוחד. כתוב יפה. רהוט אבל הדמויות וואוו. נצטרך להפגש.
עדה נעמני
קרא עוד
המילה "נהניתי" לא מתאימה מבחינתי. יש משהו עמוק מהנאה. אני רוצה לקרוא אותו שוב ואז נדבר. מאוד סקרנית לגבי הציורים הקשורים אליו. מקווה שאוכל להגיע אליך ולדבר אתך פנים אל פנים.
עידית אורבך
קרא עוד
סיימתי לקרוא. מרתק. הזוי. כבש אותי.
מרים בובליל
קרא עוד
ליאור יקרה קראתי את הספר כמעט בנשימה עצורה - פרט לתנומת לילה הסיפור מרתק, מורכב, עמוק , אמיץ וחושפני בכל פרק כמעט אני רואה אותך, הן כאשת הצללים במגדלור והן כאמנית היוצרת שפה מיוחדת עם העורבים כמי שמכירה אותך, גם אם לא ממש לעומק, אני מעריצה את החשיפה, את היכולת לתאר את הרגשות, לחשוף אותם , לצבוע אותם ולשלב בהם רמזים מעולם אחר. מודה - שלעיתים הייתי צריכה לחזור על קטע יותר מפעם אחת כדי להבין את העומק שבו, ואת הרוח הגבוהה בה הוא נכתב , ולהבין את כוונת הסופר. אין ספק שיש לך רוח מיוחדת לתקשר עם האנשים החיים ואלו שכבר אינם, עם העורבים , עם דברים שנראים מאטמוספרה אחרת. נהניתי מאד לקרוא את הספר, ונהניתי במיוחד להכיר אותך יותר לעומק בעקבות הספר. באהבה גדולה!
סמדר בקר
קרא עוד
הקורים, השפה, החלומות, העולמות. ספר מעורר תחושות וחשיבה.
אורנית כהן
קרא עוד
קראתי את הספר ומאד נהנתי . זו יצירה מיוחדת מאד. הכל נכתב במילים מדוייקות שמעבירות תיאור נפלא לעולמות מיוחדים . מומלץ ומיוחד מאד.
הקודם
הבא
אילה ארזואן
קרא עוד
המלצה חמה: השבוע הופיע אצלנו חבורה מופלאה. ערב ספרותי מוסיקלי של חבורה קסומה, מוכשרת ומדהימה לרגל צאת ספרה של הסופרת ליאור רייזל מקבוץ יד מרדכי. הערב שילב את סיפור הוצאת ספרה "קור ערפל זהוב", שירה, ונגינה שאין דברים כאלה. הערב בנוי באופן מדויק, השיח, בחירת השירים והביצוע. במילה אחת: שלמות!!! ממליצה לכם בחום באמת להזמין אותם. בעיקר כי הם מדהימים וגם לפרגן לתושבי העוטף.
בתיה כוכבי
קרא עוד
בוקר נהדר! חברים שהיגיעו מאוד נהנו מהשירה הנגינה ושילוב מהקטעים מהספר החדש שליאור כתבה. שחרית של שבת מהנה ומומלצת מאוד. המון תודה לליאור המוכשרת ולצוות שליווה אותה.
סמדר בקר
קרא עוד
זה היה ערב פשוט וקסום. הבחירות כולן היו מדוייקות כל כך בין אם קטעי הנגינה, השירה- הקולות, הקריאה. הראיון היה מעניין מאוד. התרגשתי מהצילומים שלך שהחזירו אותי לתום שלפני. ולבסוף בחירת השיר שהשלים את הקסם. עכשיו התור לאהבה. תודה לך על ההזדמנות להיות בערב שכולו תרבות וקסם
סיגל רזיאל
קרא עוד
קראתי את הספר המצויין של ליאור בשקיקה ולא רציתי שייגמר. זמן של חלום ופלאות. מאוד ממליצה לקרוא את הספר .לפגוש את ליאור המופלאה ואת כל ההרכב זאת כבר מתנה בפני עצמה. אל תפספסו.
אהובה מן
קרא עוד
הופעה של שילוב נגינה ושירה ודברי הסופרת יוצרת הופעה מיוחדת ומעניינת .
הקודם
הבא

צרו קשר

טלפון: 0523923111

התחברות לאתר
דילוג לתוכן