דף מזכירות 28.2024
12.07.2024

סיכום השיח והדיון על עתיד המוזיאון

בסוף שבוע זה מסתיים שיח ציבורי ער שהתקיים בשבועיים האחרונים, במפגש שיתוף ציבור ובשיחת קיבוץ וכן במקומי ובמייל חברים. בדיון אולי לא לקחו חלק חברים רבים מאוד, אך מנגד ברור שלחברים רבים ובהם בעיקר וותיקי הקיבוץ הנושא חשוב ויקר מאוד.

הדיון הזכיר את המחוייבות והאחריות של הקיבוץ לשימור מורשת מייסדיו בהנצחת סיפור  הקרב וצמיחת חבל ארץ הנגב המערבי כחלק מסיפור התקומה של מדינת ישראל. כמו כן, תיקף הדיון את עוצמת החזון של מייסדי המוזיאון ואת ראייתם הרחבה והמעשית בחיבור סיפור התקומה לסיפור השואה וכן את הצורך לגייס יכולות שיאפשרו את מימוש חזונם.

מוזיאון אינו עסק ומרבית המוזאונים בארץ ובעולם, אינם מתקיימים מתשלומי המבקרים בהם וגם לא מתמיכת הראשות המקומית. לכל המוזיאונים בעולם יש חבר נאמנים וקבוצת תורמים גדולים המגבה, תומכת וערבה לפעילותם. למוזיאון יד מרדכי אין כאלו ועל כן הוא מתקשה לגייס משאבים להתחדשות וצמיחה ועל כן גם, בעת משבר, רק הקיבוץ ערב לקיומו.

קהילת יד מרדכי הקטנה, אינה יכולה לשאת על גבה לבד מוזיאון לשואה ותקומה. מודל כזה אינו מוכר בארץ ובעולם וגם מוזיאון לוחמי הגיטאות כבר מזמן אינו קשור כלכלית בקיבוץ לוחמי הגיטאות. פעילות המוזיאון היום מתקיימת בזכות עבודה שנעשית בעמל וכישרון רב של צוות קטן מאוד ופעילותו מבוססת על תמיכות שככל שיעברו השנים ילכו והתמעטו.

הצעת יד ושם לקיבוץ יד מרדכי נולדה ממהלך שאותו יזם צוות המוזיאון לאיתור שותפים לדרך. הצעתם מבקשת להקים במקום מרכז חינוכי ייחודי שלהקמתו הם מתכוונים להשקיע כספים רבים ובמסגרתו הם מתחייבים לקחת אחריות על סיפור התקומה של הקיבוץ והאזור. הצעת ההחלטה העומדת על הפרק נועדה לאפשר להיכנס למו”מ על ניסוח הסכם מפורט.

החברים מוזמנים לקחת חלק בהצבעה.

 

ניתאי קרן – יו”ר המוזיאון ומזכיר הקיבוץ

קול קורא יו"ר ועדת חינוך

לאור בקשתה של נטע סגל לסיים את תפקידה כיו”ר ועדת חינוך מלפני מספר חודשים, ולאחר שהשלמנו חלק ניכר מתהליך החזרת החינוך לקיבוץ ואיוש מנהלת חדשה לגיל הרך, אנחנו מתפנים בימים אלו לאתר יו”ר חינוך חדש/ה לקיבוץ. מצורף לדף המזכירות קול קורא זה ונשמח למועמדים לתפקיד חשוב זה מתוך הקהילה.

בהזדמנות זו נודה לנטע על הובלת הועדה ב-3 השנים האחרונות ועל הירתמותה במהלך תקופת המלחמה ועד היום.

קח תן - פרויקט מחסן חפצים שיתופי

לפני מספר חודשים נוצר קשר ביננו לבין קהילת יד אליהו במסגרת עבודה משותפת. בהמשך פנתה אלינו מנהלת הקהילה עם רצון ליצירת מיזם קהילתי אצלנו בקיבוץ מתוך מקום של הזדהות ושותפות עם קהילה בעוטף שחזרה הביתה. לאחר מיפוי מספר אופציות נבחר הרעיון לשיפוץ הקח- תן ולשדרוגו גם למחסן חפצים שיתופי. לשמחתנו המיזם זכה למימון של כ-100,000 ₪ בתחרות בין מספר קהילות עירוניות ויצא לפועל בתקופה הקרובה בפעילות משותפת. את הובלת השדרוג והתהליך מול קהילת יד אליהו תוביל מכאן ואילך שפרה שכטר שמובילה את הקח- תן בשנים האחרונות ותמשיך בהובלתו ובניהול צוות המתנדבים בו.

עדכונים נוספים על הפרוייקט ימסרו בהמשך.

דואר

בהמשך לעידכון שנמסר במהלך השבוע על ידי איה, ברצוננו לעדכן כי בימים אלו איה מסיימת את עבודתה בדואר ומוחלפת על ידי מארי זוארץ (עינב). ברצוננו להודות לאיה על שירותה רב השנים ועל מתן השירות ולאחל למארי בהצלחה בתפקידה.

מצורפים לדף המזכירות

שבת שלום לכל בית
יד מרדכי!

התחברות לאתר
דילוג לתוכן