בן חנה ומלך (מרק)
נולד בפולין, אדר א’ תרפ”ז, 2/1927
תאריך עליה: 19.5.1946
התגורר בחולון
שרת בפלמ”ח – חטיבת הנגב
יחידה: הגדוד השני – “הנגב הצפוני”
נפל בקרב בהגנה על קיבוץ יד מרדכי
בט”ו באייר תש”ח , 24/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: יד מרדכי
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה : ניצנים . 


קורות חיים

בן חנה ואלימלך, נולד באוקטובר 1927 בסוסנוביץ שבפולין. סיים חמש כיתות של בית-ספר תיכון עברי, שלוש מהן בין חומות הגיטו באותה עיר.

ב-1942 נשלח למחנההסגר בפטרוביציה. הועבר משם לאושוויץ ואחרכך לדאכאו. בנימין החזיק מעמד ברעב, בעבודת פרך ובכל הייסורים והתלאות שעברו עליו.

מששוחרר ב-1945 על ידי צבאות בעלות-הברית הצטרף לקבוצת “בוני הנגב” ועבר לאיטליה. נמנה עם מעפילי האונייה “פדה” ששבתו רעב בנמל לה ספציה באיטליה ולבסוף הורשו לעלות ארצה.

עם הגיעו החל לעבוד בקיבוץ דליה שבהרי אפרים. בראשית 1947 עבר אל קרוביו בחולון ועבד כמחסנאי בבית – החרושת לאריגים של א’ ריננבוים בתל-אביב.כחבר ה”הגנה” והפלמ”ח התייצב לשירות בסוף 1947 ועבר עם מחלקתו אל הדרום, בחטיבת “הנגב”.

באביב תש”ח נלחם בכפר דרום ואחר כך הצטרף עם מחלקתו למגיני יד-מרדכי.

… בליל  ט”ו באייר תש”ח  – 24.5.1948, במהלך נסיגת המגינים מיד מרדכי לעבר גבר עם, נפל בנימין בידי המצרים. הוא היה פצוע ונישא באלונקה על ידי שני חברים: ליבקה שפר ויצחק רובינשטיין. שלושתם נתפסו  על ידי האויב ועד לאחרונה לא נודע היכן הם קבורים.

אחר עשרות שנים של חיפושים ע”י יחידת “אית”ן” בניסיון לאתר את מקום קבורתו, הגיעו למסקנה שבנימין, יצחק וליבקה, נקברו בבית העלמין הצבאי בניצנים כמה חודשים אחרי תום הקרבות.
בטקס צבאי מלא, שנערך בחודש נובמבר 2022,  הותקן שלט לזכרו של בנימין אייזנברג  על קיר ההנצחה בבית העלמין הצבאי בניצנים.

 

מצבה לזכרו נמצאת בבית העלמין לחללי תש”ח ביד מרדכי מאז שנת 1952.

 

.  יהי זכרו ברוך

 

התחברות לאתר
דילוג לתוכן