בן דבורה וחנוך
נולד בפולין – סוסנוביץ
בכ”ה באייר תרע”ג , 1/5/1913
תאריך עליה: 1938
התגורר ביד מרדכי
שרת בפלמ”ח – חטיבת הנגב
נפל בקרב בהגנה על קיבוץ יד מרדכי
בי”א באייר תש”ח , 20/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: יד מרדכי
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: קיבוץ יד מרדכי
הותיר: אשה ובן

קורות חיים:
בן חנוך ודבורה. נולד ב-1 במאי 1913 בסוסנוביץ אשר בפולין. סיים בית ספר עממי ואחר כך עבד ברצענות. מנעוריו היה חבר

ב”השומר הצעיר”. עבר הכשרה בקיבוץ ליד חלם. גויס לשירות סדיר בצבא הפולני ובחופשותיו היה בא “הביתה” לקיבוץ ההכשרה. עלה ארצה

ב- 1938 ושירת שנים בנוטרות בנתניה. בשירותו בצבא ובנוטרות רכש ידע וזריזות בשימוש בכלי נשק שונים וכושר קליעה משובח, ואת ידיעותיו אלה הקנה לחבריו ב”הגנה”. הצטרף למייסדי קיבוץ יד-מרדכי והיה מטובי העובדים במשק. עליז ושופע שמחת- חיים. היה משרה מרוחו הטובה על חבריו בנוטרות ובמשק ועזר להפיג דאגות ומרירות. יחסי חיבה מיוחדים נקשרו בינו ובין הילדים. ובזמן האחרון זכה להעניק את חיבתו גם לילדו שלו.

בחורף תש”ח השתתף בהגנת המקום ובביצורו ובכיבוש ברייר, והיה מוכן ללכת לכיבושים במקומות רחוקים ובלבד שלא תתקרב הסכנה לקו קיבוצו ומשפחתו. עם פלישת המצרים התקרבה הסכנה ליישובו והוא עמד בחפירה בלא לאות. הוא הפעיל מכונת יריה הכבדה, הפליא בקליעתו המדוייקת והירבה לפגוע באויב. בשעות הלילה כאשר ההפסקות בין פגז לפגז התארכו , לא נתן תנומה לעיניו והקשיב בדריכות לכל רחש מעבר לקווי האויב. וביום, עם התגבר עוצמת האש הקטלנית, מילא את סרט מכונת היריה בכדורים ושקד על ביצור העמדה . רגעים מעטים לאחר שהזהיר את חברו לבל ירים את ראשו מהחפירה – נפגע הוא עצמו בגרונו, רק נאנח, וכבר נשמטה אצבעו מן ההדק. נפל ב- 20.5.1948. נקבר ביד מרדכי.

 

יהי זכרו ברוך

התחברות לאתר
דילוג לתוכן