בן רבקה והרצל
נולד בפולין – גליציה
בתרע”ג , 1913
תאריך עליה: 1938
התגורר ביד מרדכי
שרת בפלמ”ח – חטיבת הנגב
נפל בקרב
בט”ו באייר תש”ח , 24/5/1948
מקום נפילה: יד מרדכי
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה : ניצנים .
הותיר: אשה ובת

קורות חיים:

בן הרצל ורבקה. נולד ב-1913 באולסקו שבגליציה. בנעוריו הצטרף לתנועת “השומר הצעיר” והיה מהפעילים והמסורים בה. אחר-כך שהה בהכשרה של התנועה  וב-1938 עלה ארצה. היה מספר שנים בקיבוץ מעברות, משם גויס למשמר-החופים בנתניה. התקשר עם קיבוץ מצפה הים ואחר-כך עבר להתיישבות ביד-מרדכי.
בקיבוץ, היה איש רעיון ועבודה ואוהב ספר. התמסר לעבודה בענף גן-הירק ושקד להוסיף דעת לשכלול הענף. קיבל עליו את ניהול התחנה המטאורולוגית במקום, לשם חקירת תנאי האקלים בסביבה, על מנת להפיק מהמידע תועלת למשק וביחוד לענף שלו. הקדיש את שעות הערבים לפעילות חברתית, תרבותית ופוליטית, והשקיע הרבה מרץ בהוצאת עלון הקיבוץ.בחודשי חורף תש”ח, כשלא הגיעו עתונים ליד-מרדכי בגלל הניתוק בדרכים, היה קולט בשעות הלילה חדשות מהרדיו ומכין לבוקר על הלוח תקציר חדשות מהארץ והעולם. עמד בגבורה בכל תקופת הקרבות ואף בשעת הרעשה כבדה ביותר לא נטש את עמדתו, לבל יפסיד אפשרות תצפית נחוצה להגנת המקום. משהוכרחו לעזוב את המקום דאג לכך שהפצועים יוצאו תחילה ובדרך הנסיגה נשא באלונקה חבר פצוע מהפלמ”ח (בנימין איזנברג). כשגברה אש התותחים והמשורין לא יכול היה לחלץ את הפצוע, נשארו עמו הוא וליבקה שפר ושם נספו יחד עם הפצוע ביום ט”ו באייר תש”ח (24.5.1948).
במשך עשרות שנים, נחשב יצחק רובינשטיין –  חלל– צה”ל שמקום קבורתו לא נודע. אנשי יחידת “אית”ן”, שערכו חיפושים ממושכים אחרי מקום קבורתו, הגיעו למסקנה, שיצחק רובינשטיין, ליבקה שפר, ובינימין אייזנברג שנישא על ידם באלונקה , נקברו בקבר האחים הצבאי בניצנים, כבר בשנת 1949. בטקס צבאי מלא, שנערך בחודש נובמבר 2022, הותקן שלט לזכרו של יצחק על קיר ההנצחה בבית העלמין הצבאי בניצנים.
מצבה לזכרו נמצאת בבית העלמין לחללי תש”ח ביד מרדכי מאז שנת 1952.
יהי זכרו ברוך
 
התחברות לאתר
דילוג לתוכן