בן נחמה ויהושע
נולד בפולין
בתרע”ד , 1914
תאריך עליה: 1939
התגורר ביד מרדכי
שרת בפלמ”ח – חטיבת הנגב
נפל בקרב
בי”א באייר תש”ח , 20/5/1948
במלחמת העצמאות
מקום נפילה: יד מרדכי
באזור השפלה הדרומית והנגב
מקום קבורה: קיבוץ יד מרדכי
הותיר: אשה ובן

קורות חיים:
בן יהושע ונחמה. נולד ב-1914 בעיר שדלץ שבפולין. כבן למשפחה דתית, קיבל את ראשית חינוכו ב”חדר” ואחר כך עבר לבית-ספר, בו הצטיין בלימודים ובציור. בגיל 13 הצטרף לתנועת “השומר הצעיר” והיה אחד החברים הפעילים בקן המקומי, מדריך נוער, אהוב על חניכיו, עליז ושמח ונערץ על חבריו. 
ב-1933 יצא להכשרה בקוטנו, חלם, לובלין – עד עלייתו לארץ בשנת 1939. 

הצטרף לקיבוץ יד-מרדכי והשתלב במקום. הסתגל לעבוד בטוריה בפרדס, יצא לבציר לזכרון יעקב. במשך תקופה מסוימת שירת גם כנוטר במקומות שונים בארץ. פעמיים נשקפה סכנה לחייו – עם מפולת קרקע, בשעת חפירת בור, שבה נהרג חבר, ובתאונת דרכים.

 

היה מראשוני העולים על אדמת חרביה, היא יד-מרדכי. לא ידע גבול במסירותו לעבודה, לקיבוץ ולמפעליו. היה חבר ועדות שונות ועם פרוץ המאורעות נבחר למרכז-חוץ של המפעלים. בזמנים הקשים ההם בתחבורת הנגב נסע יום-יום בדרכים המסוכנות, זרועות המוקשים.
תמיד ראה את הטוב . “הכל יהיה לטובתנו, רק בלי יאוש” סח בשיחת רעים. נאמן ומסור לחבריו. הוא היה לא רק חבר,אלה גם אח טוב המוכן תמיד לעזור ולהתמסר ללא סייג, הוא נזהר שלא לפגוע בזולת והחברה החזירה לו יחס לבבי.


במערכה הגדולה על יד מרדכי הוא פיקד על עמדה 1 אשר עמדה במשך יומיים בלחץ של גלי התסערויות של האויב וגרמו לו להרוגים ופצועים רבים. 
ב-20 במאי 1948, הובא פצוע למקלט הרופא. גם ברגעיו האחרונים היה שרוי כדרכו במצב-רוח טוב. אחרי 5 שעות הוציא את נשמתו. עם שחרור יד-מרדכי מידי המצרים הובא לקבורה ביום 13.12.1948 בבית-הקברות של המשק. הניח אחריו אשה ובן.

 

יהי זכרו ברוך

התחברות לאתר
דילוג לתוכן